BUURTBUS 224 ZWAAIT VIER CHAUFFEURS UIT

En dus we hebben dus heel hard nieuwe krachten nodig.

Vier vrijwilligers, die prima pasten binnen de groep van buurtbuschauffeurs, hebben in de coronaperiode de leeftijd bereikt, waarop ze noodgedwongen moeten stoppen. De leeftijd van 75 is immers onze limiet en een jaartje extra mag bij goede gezondheid.

Met een mooie bos bloemen en een presentje als dank hadden we al afscheid genomen van Kees Reniers, Theo Nuijten, Leen van Dijk en Dim Heere. Maar nog één keer voor de buurtbus poseren .

Kees Reniers begon in 2009 buurtbus te rijden en deed dat altijd met veel plezier en heel veel praatje met de passagiers. In alle jaren tot 2021 stond het leven van Kees regelmatig op zijn kop, maar met zijn positieve instelling pakte hij altijd de draad weer op. Een krachtmens !

Tijdens een ledenvergadering in 2015 stelde Kees de vraag: hoe komt het, dat sommige ouderen een gratis OV kaart hebben? Het is nagevraagd, maar tot nu toe is het antwoord daarop uitgebleven.

Ook werd Kees een keer verrast door een passagier die de bus naar Drimmelen gemist had. Met zijn eigen auto heeft Kees die mens naar Drimmelen gebracht! Een week later stonden twee dames op de stoep, die door bovengenoemd persoon waren verwezen. Dit keer gaf Kees niet thuis.

Leen van Dijk startte in 2012 op de bus. Jammer dat corona zijn laatste dienstjaar verknalde. Leen was altijd een rustige gezellige kerel binnen de groep. Altijd in voor een praatje met wie dan ook tijdens bijeenkomsten en na de vergadering. Bovendien toonde Leen veel belangstelling voor het wel en wee van de chauffeurs.

Dim Heere was een laatbloeier op de bus. Op het moment dat hij al 70 was meldde hij zich in 2015 aan en dat kon nog net. Niet alleen was Dim een rustige medewerker, ook op de bus. Omdat hij zo laat begonnen was, wilde Dim wel een jaartje extra bus rijden, maar de coronatijd gooide roet in het eten.

En dan Theo Nuijten! Wat die in 20 jaar allemaal voor de bus heeft gedaan!

In 2001 begon Theo als een der eersten op de buurtbus en al die jaren was hij coördinator. Theo was enorm gedreven de bus altijd te laten rijden. Was er iets mis met de bus dan kon je hem elk

Moment van de dag bellen. Ontelbare keren reed Theo met de bus naar de garage voor reparatie of onderhoud. Met heel veel nieuwe chauffeurs maakte hij een proefrit en wijdde ze helemaal in in het bus gebeuren. In al die jaren als coördinator zorgde Theo voor de dienstroosters, die hij jarenlang keurig in de

Bud stopte bij de chauffeurs. De laatste jaren gebeurde dat per mail.

De waanzin van zoveel verschillende buskaartjes nam Theo op. Hij zorgde dat er genoeg kaartjes en geld in de bus aanwezig waren. Later kreeg elke chauffeur een eigen kassa en op gezette tijden konden ze die bij Theo leegmaken. Als een chauffeur verhinderd was regelde Theo vervanging of  kroop zelf achter het stuur. Alle veranderingen of vernieuwingen werden door Theo uitgelegd aan de overige chauffeurs. Nooit was het hem te veel. Kortom, Theo is van onschatbare waarde geweest voor de buurtbus en met instemming van alle leden op 26 augustus 2020 benoemd tot erelid van buurtbus 224!

Wij willen nogmaals deze 4 chauffeurs bedanken voor hun inzet.

Maar…dat er vier chauffeurs afgezwaaid zijn betekent wel, dat we nieuwe mensen nodig hebben.

We zijn dus naarstig op zoek naar vrijwilligers, die vier uurtjes per week het busje willen rijden en zich meteen thuis voelen in onze gezellige vriendenclub. Het is bij ons niet alleen busje rijden, want we organiseren natuurlijk ook ieder jaar een paar leuke activiteiten.

Wij willen heel graag dat het busje voor jong en oud kan blijven rijden tussen Drimmelen en Oosterhout. Het zou toch jammer zijn als we ritten of dagdelen moeten laten vervallen omdat er geen chauffeur is.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met onze coördinator:  krazenberg56@gmail.com