|
||
Jaar lang een extra buurtbus van Drimmelen naar Oosterhout DRIMMELEN/OOSTERHOUT ‘Hoe komen ze erbij dat we concurrenten zijn?’ Cees Ligtvoet van Vereniging Buurtbus 224, baalt dat er een verkeerd beeld wordt geschetst van zijn buurtbus. Cobine van der Louw 01-11-18, 09:01 De buurtbussenbattle duurt nu al drie jaar. Sinds 2001 rijdt de 224 van Drimmelen, via Made en Den Hout naar Oosterhout en weer terug. Elf ritten per dag. In 2015 kwam er een nieuwe buurtbus bij in de gemeente Drimmelen, de 222. Route: Terheijden, Wagenberg, Made, Weststad.
Weststad Dit zorgt voor problemen met passagiersaantallen. Ligtvoet: ,,Daar komen de meeste passagiers vandaan. Tot nu toe hebben we er altijd rond de 1200. Maar als we met beide lijnen tegelijk op Weststad gaan rijden, zal dit afnemen.”
Pilot ,,Drimmelen heeft met de buurtbusvereniging 222 aangegeven de lijn nog één jaar in stand te willen houden om zo de tijd te hebben om te zoeken naar een alternatief. Arriva heeft hierin toegestemd”, aldus Suzan van Beek, woordvoerster van Arriva.
Overbruggingsjaar De gemeente Drimmelen trekt 45.000 euro uit om dit te onderzoeken. ,,Zonde”, vindt Ligtvoet. ,,Het is duidelijk waar het probleem zit: Wagenberg. Daar stappen maar een paar mensen op. Automaatje of de belbus zou voor daar een goede oplossing zijn. Door Terheijden gaan ook grote bussen, dus daar hoeft niet naar gekeken te worden.”
Bromtol
|
||