JAN DE JONG HEEFT ZIJN LAATSTE RONDJE BUURTBUS ER OP ZITTEN

Op woensdag 27 juni reed Jan de Jong zijn laatste dienst als vrijwilliger op de buurtbus lijn 224 Drimmelen – Oosterhout en om 18.24 uur gaf hij op het wissel[punt bij de bushalte Gemeentehuis definitief het stuur over aan Theo Nuijten, die de bus naar de stalling bij garage van Alphen bracht.

Nadat Jan zijn werkzaam leven had beëindigd trad hij op 2 januari 2009 toe tot de buurtbusvereniging Drimmelen – Oosterhout om als vrijwilliger op de buurtbus lijn 224 te gaan rijden. Aanvankelijk onder de vlag van Veolia en sinds 2014 onder die van Arriva. In de 9,5 jaar dat hij zijn rondjes heeft gereden moet hij zo’n 38000 km hebben afgelegd en zo’n 6000 passagiers hebben vervoerd.

We kennen Jan als een vriendelijke, correcte en aimabele collega die plichtsgetrouwheid hoog in zijn vaandel heeft staan en een altijd positief kritische instelling ten toon spreidt.

Eigenlijk zou Jan vorig jaar per 1 juli al stoppen, maar het tekent zijn persoon dat hij er, op ons verzoek, nog een jaar aan vast heeft geknoopt.

Tijdens zijn afscheid bedankte voorzitter Cees Ligtvoet hem voor zijn onvoorwaardelijke inzet en bood hem een cadeaubon en een certificaat aan, terwijl zijn partner een fraaie bos bloemen ontving.